Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Barnkalas

Av Sebastian Olsson - 23 november 2009 17:44

Gudarna ska veta att det är uttröttande - men roligt! - att hålla barnkalas. Även om de vanligtvis inte varar lika länge som ett "vuxenkalas" så är det verkligen ett par timmars dubbelarbete att ha alla de där ungarna rännandes omkring, smällandes ballonger, ropandes, spillandes, snubblandes. De är förstås väldigt fina och härliga att ha omkring sig, men nästa gång våra barn fyller år tror jag att jag ska försöka se till att vi firar dem någonstans där vi själva inte behöver ha yttersta ansvaret, i alla fall inte för städning och så.

Redan nu har jag googlat "Barnkalas Stockholm" för att hitta en bra plats där man kan ha partaj i några timmar. Hittade faktiskt en del bra grejer direkt, och det är inte så dyrt som man kanske hade kunnat tro.

Jag minns när jag var liten, då var det verkligen inte frågan om det här utbudet av partyplatser, aktiviteter och liknande. Vi bara sågs hemma hos någon, åt lydigt vår tårta och gav några presenter och sedan var saken avklarad. Å andra sidan kan jag uppleva att vi lekte mer fantasifullt alla andra dagar av året, dagens barn har så många leksaker.

Nåväl, vi får se hur det blir nästa gång vi arrangerar barnkalaset någon annanstans hemma. Kanske får det bli nya traditionen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Olsson - 22 februari 2012 09:33

I mitten av södra Sverige, precis vid Vätterns nedre spets, ligger den vackra staden Jönköping. Den här lilla staden är en plats som jag älskar att besöka när jag vill komma bort från vardagen i min hemstad under några dagar.   Det finns många br...

Av Sebastian Olsson - 11 mars 2011 15:57

Att låna pengar har i synnerhet blivit något som har ökat allt mer de senaste åren. Och i takt med att fler typer av kreditföretag och lånesätt dyker upp, ahr också fler chansen att faktiskt ta ett lån om det så behövs.   Den enda skillnaden är a...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 16:02

Äntligen så har sommaren anlänt, och den satt utan tvekan långt inne. För även om vintern nu känns långt borta, så var det ju inte alls längesedan som vi satt där i början av året och tyckte att livet var hemskt. Allting var mörkt och kallt, och en s...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:45

I många år har jag gått runt och funderat på vad jag egentligen ska göra med mitt liv. Och då syftar jag inte direkt på huruvida jag ska skaffa familj eller inte, utan snarare på vilken karriär jag ska välja. För av någon anledning så har jag ha...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:41

Så här inför sommaren så gäller det att se till att pengarna räcker till. För även om man är student, heltidsarbetande eller bara sommarjobbar, så vet vi ju alla hur snabbt pengarna rullar iväg och särskilt på sommaren. Just därför så gäller det att ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards