Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Den ljuva sommaren

Av Sebastian Olsson - 24 maj 2010 10:40

När jag säger att sommaren är den bästa årstiden på året så tror jag inte det är särskilt många som protesterar. Jag skulle säga att vi svenskar lever just för sommaren, vi går runt och lever våra liv under den gråa hösten, den (ofta) kalla vintern och den ostabila våren. Men när sommaren väl infinner sig och man upptäcker att man kan gå ut i bara t-shirt, återvänder livsgnistan till kropp och sinne. Man får energi att göra saker man aldrig ens skulle tänka på att göra under t.ex hösten, kanske ta en random promenad, bada, sitta ute och käka glass eller kanske hänga i en park.

Jag skulle vilja påstå att solen är den energikällan som påverkar oss mest, dess varma strålar värmer vår hud och gör den brun och dess ljus lyser upp allting omkring oss och gör oss, tja glada! Om man dessutom kan använda oss av solen för att omvandla energi genom solceller, kan det näppeligen bli bättre.

Även den sena delen av våren kan vara väldigt skön också, när man känner hur det blir varmare och varmare för varje dag och hur man kan ta av sig jackan när man är utomhus och inte frysa. Men sen finns det ju något som heter april-väder, något som självklart präglar hela våren. Att vädret växlar från allt mellan snöstorm och hagel till sol och 20+ grader.

Så även om den svenska sommaren i vissa fall kan vara ostabil med oförutsätt regn och kalla vindar från norr så är den generellt sett den bästa årstiden eftersom det helt enkelt känns som allt känns mer levande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Olsson - 22 februari 2012 09:33

I mitten av södra Sverige, precis vid Vätterns nedre spets, ligger den vackra staden Jönköping. Den här lilla staden är en plats som jag älskar att besöka när jag vill komma bort från vardagen i min hemstad under några dagar.   Det finns många br...

Av Sebastian Olsson - 11 mars 2011 15:57

Att låna pengar har i synnerhet blivit något som har ökat allt mer de senaste åren. Och i takt med att fler typer av kreditföretag och lånesätt dyker upp, ahr också fler chansen att faktiskt ta ett lån om det så behövs.   Den enda skillnaden är a...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 16:02

Äntligen så har sommaren anlänt, och den satt utan tvekan långt inne. För även om vintern nu känns långt borta, så var det ju inte alls längesedan som vi satt där i början av året och tyckte att livet var hemskt. Allting var mörkt och kallt, och en s...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:45

I många år har jag gått runt och funderat på vad jag egentligen ska göra med mitt liv. Och då syftar jag inte direkt på huruvida jag ska skaffa familj eller inte, utan snarare på vilken karriär jag ska välja. För av någon anledning så har jag ha...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:41

Så här inför sommaren så gäller det att se till att pengarna räcker till. För även om man är student, heltidsarbetande eller bara sommarjobbar, så vet vi ju alla hur snabbt pengarna rullar iväg och särskilt på sommaren. Just därför så gäller det att ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards