Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Smaka på livet

Av Sebastian Olsson - 28 januari 2010 14:34

Visst kan vi alla hålla med om att vi har både dåliga och bra dagar ibland? Vardagen är liksom en blandning av högt och lågt i alla dess former, ungefär som i den här bloggen. Här finns lite av allt möjligt, ungefär som ett smörgåsbord.

  För visst är det väl ändå så att livet är som bäst när man får smaka lite av allting? Både salt, surt och sött. De första åren i våra liv är det mesta sött och ganska bekymmerslöst. Men sedan går åren och vi blir allt mer medvetna om vår existens och världen runt omkring oss. Det är också först då som vi kan börja sätt krav på människorna och miljön runt omkring oss. Helt plötsligt är livet både salt och sött, samtidigt. Vid många tillfällen så kan tillvaron till och med blir sur i allra högsta grad. 

  Dessa inslag är dock någonting man lär sig leva med, för att med tiden inse att detta är precis vad livet är. En härlig blandning av allt möjligt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Olsson - 22 februari 2012 09:33

I mitten av södra Sverige, precis vid Vätterns nedre spets, ligger den vackra staden Jönköping. Den här lilla staden är en plats som jag älskar att besöka när jag vill komma bort från vardagen i min hemstad under några dagar.   Det finns många br...

Av Sebastian Olsson - 11 mars 2011 15:57

Att låna pengar har i synnerhet blivit något som har ökat allt mer de senaste åren. Och i takt med att fler typer av kreditföretag och lånesätt dyker upp, ahr också fler chansen att faktiskt ta ett lån om det så behövs.   Den enda skillnaden är a...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 16:02

Äntligen så har sommaren anlänt, och den satt utan tvekan långt inne. För även om vintern nu känns långt borta, så var det ju inte alls längesedan som vi satt där i början av året och tyckte att livet var hemskt. Allting var mörkt och kallt, och en s...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:45

I många år har jag gått runt och funderat på vad jag egentligen ska göra med mitt liv. Och då syftar jag inte direkt på huruvida jag ska skaffa familj eller inte, utan snarare på vilken karriär jag ska välja. För av någon anledning så har jag ha...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:41

Så här inför sommaren så gäller det att se till att pengarna räcker till. För även om man är student, heltidsarbetande eller bara sommarjobbar, så vet vi ju alla hur snabbt pengarna rullar iväg och särskilt på sommaren. Just därför så gäller det att ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards