Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Design

Av Sebastian Olsson - 4 juni 2010 16:13

Jag är en hyfsat van internetanvändare, liksom många människor under fyrtio i västländer. Jag älskar att vara online och jag uppskattar verkligen allt kul man han hitta och göra där. Men jag är så trött på designen på vissa webbsajter. Vi gick in i tvåtusentalet för över åtta år sedan, vi har moderna datorer, klockor, musikspelare – kan inte folk försöka hänga med? Jag hatar hur de flesta pokersajter ser ut, till exempel. Nästan all bloggdesign jag ser är rent fruktansvärd.
Jag har försökt göra mina egna hemsidor i Dreamweaver, men jag kan erkänna att jag inte är den bästa designern heller. Å andra sidan har jag aldrig hävdat att jag är det heller. Och de som gör det är definitivt inga bra Internet designers.
Jag brukade spela en hel del online poker förut, men nuförtiden är jag för lättstörd av hur webbsajterna ser ut. Jag kan inte fokusera på spelet helt enkelt. Det är möjligt att jag inte är så störd av det när jag har grymma kort eller har vunnit mycket, men definitivt större delen av tiden.
I allmänhet ser amerikanska webbsajter bättre ut än skandinaviska, men det är faktiskt webbsajter från Tyskland, Holland och Frankrike som ser bäst ut enligt min åsikt. Självklart finns det alltid undantag till regeln – det finns svenska webbsajter som är helt magnifika och en del av dem tillhör helt vanliga privatpersoner.
I allmänhet vill människor bara visa hur duktiga de anser att de är. Och jag har inget emot det, jag önskar bara att pokersidor och bloggtjänster kunde ta lärdom från det här. Jag tycker att till och med Google skulle kunna ta och sätta lite fart på utvecklingen designmässigt. Visst, det är fyndigt att Google-loggan ibland är gjord av små teckningar, men vi är alla vuxna trots allt. Med tanke på att Google är den största tjänsten på Internet skulle den kunna vara lite mer trevlig att titta på. Jag undrar vilken sorts designers som jobbar på Google och hur deras morgonmöten ser ut.
Jag antar att jag borde ta en kurs i webdesign och helt enkelt göra min egen pokersida eller bloggtjänst. Kanske det vore ett sätt att tjäna en del pengar. Det kanske är något att gräva mer i…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Olsson - 22 februari 2012 09:33

I mitten av södra Sverige, precis vid Vätterns nedre spets, ligger den vackra staden Jönköping. Den här lilla staden är en plats som jag älskar att besöka när jag vill komma bort från vardagen i min hemstad under några dagar.   Det finns många br...

Av Sebastian Olsson - 11 mars 2011 15:57

Att låna pengar har i synnerhet blivit något som har ökat allt mer de senaste åren. Och i takt med att fler typer av kreditföretag och lånesätt dyker upp, ahr också fler chansen att faktiskt ta ett lån om det så behövs.   Den enda skillnaden är a...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 16:02

Äntligen så har sommaren anlänt, och den satt utan tvekan långt inne. För även om vintern nu känns långt borta, så var det ju inte alls längesedan som vi satt där i början av året och tyckte att livet var hemskt. Allting var mörkt och kallt, och en s...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:45

I många år har jag gått runt och funderat på vad jag egentligen ska göra med mitt liv. Och då syftar jag inte direkt på huruvida jag ska skaffa familj eller inte, utan snarare på vilken karriär jag ska välja. För av någon anledning så har jag ha...

Av Sebastian Olsson - 9 juni 2010 15:41

Så här inför sommaren så gäller det att se till att pengarna räcker till. För även om man är student, heltidsarbetande eller bara sommarjobbar, så vet vi ju alla hur snabbt pengarna rullar iväg och särskilt på sommaren. Just därför så gäller det att ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards