Alla inlägg under april 2010

Av Sebastian Olsson - 30 april 2010 14:44

Nu är den äntligen tillbaka!

Min bil alltså. Jag har haft den på omlackering. Både för att jag tröttnade på färgen, men bilen i sig är alldeles för fin för att göra sig av med. Dessuto hade det blivit lite repor på sidorna, och de hade inte just samma färg inne och de var inte säkra på att de skulle kunna göra exakt samma nyans ändå, så det blev till att lacka om hela åket.

Nu blev den snyggt röd. Ungefär som lacken på bilen på den där sidan.

Det känns riktigt bra. Jag har som sagt ganska länge funderat på att göra nånting med den. Visst var det lite kul när den var alldeles kycklinggul, men med tiden tröttnar man på det. Att designa om den var nog det bästa jag gjort hittills i år i alla fall.

Av Sebastian Olsson - 23 april 2010 15:43

Vad är det med män och fotboll egentligen? Detta är en fråga som jag länge ställt mig, men aldrig någonsin har jag fått något ordentligt svar. För hur många gånger jag än har ställt denna fråga, så har jag nog aldrig fått något vettigt svar.


Men det jag har förstått är i alla fall att det finns ett särskilt band mellan män och sport i allmänhet. Och när det kommer till fotboll så är det ju uppenbarligen ännu mer speciellt, för att inte tala om när det handlar om den berömda allsvenskan. För när det kommer till den så är det väldigt viktigt att man tar en tydlig ställning och visar vilket lag man håller på. Annars är man en rutten fisk, eller något tramsigt i den stilen.


Att till exempel miss en viktig match eller att inte visa något intresse för huruvida vem som vann och förlorade, är ett big no no. Så till alla er flickvänner och kvinnor där ute. Att män älskar fotbollen lite mer än oss ibland, verkar helt enkelt vara något vi får ta och acceptera, i alla fall i vissa avseenden. Men glöm inte att ni när som helst, var som helst, kan använda fotbollen emot dem. Det finns alltså även fördelar med att ha den sport i sitt liv.

Av Sebastian Olsson - 23 april 2010 12:45

Det är kul att ha autentiska, men ovanliga skyltar hemma, som en del av inredningen. Till exempel kan man köpa en skylt med ett roligt budskap och placera på köksväggen, eller en väghänvisning till en plats man älskar på sovrumsdörren.


Det är roligt med skyltar eftersom att de ju egentligen är till för att fylla en så väldigt praktisk funktion. Så en skylt med ett fånigt budskap, eller en normal skylt placerad på fel plats, kan bli väldigt underhållande.
Det finns även flera restauranger som använder sig av skyltar på roliga sätt, se bara på exempelvis Hard Rock Café, som har mängder av skyltar, dekaler och pins med olika tokiga budskap.


Skyltande kan förstås även fylla en rent praktisk funktion, som när det kommer till att visa rätt väg eller ge viktiga instruktioner.

Därför bör man, hur roligt det än är med skyltar, inte stjäla en skylt eftersom att de ibland kan vara en direkt fråga om överlevnad!

Av Sebastian Olsson - 9 april 2010 14:09

Min syster fyller snart år och jag har länge funderat på den perfekta presenten. Det blir ju lite lurigt när ens småsyskon vuxit upp och blivit så stora att de själva kan köpa i princip vad de behöver. Man kan inte längra bidra ur en praktisk, eller knappt ens en lyxig, synvinkel.

Däremot blir varken man själv eller ens syskon för gamla för att få och ge personliga presenter. Det kan väl knappast finnas något bättre än att få en present som någon lagt ned tid och kärlek på? Då spelar det ingen roll hur mycket eller lite den kostade, för huvudsaken är att den är gjord med ömhet och uppriktighet.


Vad jag kom fram till var med andra ord att jag ville ge min lillasyster något som handlade om vår historia och våra minnen. Den bästa tänkbara idén var med andra ord en fotobok. Det är alltså en riktig bok med pärmar, som man fyller med en personlig kollektion av sina egna bästa bilder. Man kan designa förhållandevis fritt själv, och det finns gott om olika inställningar man kan välja mellan för att få en personlig touch på boken.


Jag tror och hoppas att hon kommer att bli glad. Kanske ger hon mig till och med en liknande bok tillbaka en dag!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards